Tillit

I'm still in the game! Ja, med andra ord har jag gått vidare ytterligare ett steg i rekryteringen till jobbet. Jag vet nu att vi är hela tre personer kvar. Fatta?! Det känns jättekul. Jag har ju inte vågat tro att jag ska gå vidare. Hoppats har jag gjort, å förväntat mig det värsta, så att säga. Så jag blev positivt överraskad i måndags när jag äntligen vågade öppna det mejl jag fått från företaget tidigt den morgonen.

Lite nervig är jag över vetskapen om var jag befinner mig i rekryteringsprocessen. Det gläder mig oerhört att jag kommit så långt som jag gjort. Jag hoppas och håller tummarna för att det blir jag som kammar hem jobbet, men jag känner mig samtidigt ödmjuk nog att inte gråta floder om så inte blir fallet.

På något märkligt sätt känns det som att jag är med i en uttagning för typ idol, eller något annat program. Det gallras i flera steg. Knske inte i lika hård tappning, men ändå. De som i slutändan står där i finalen är så nära de kan komma att vinna. Säkerligen förtjänar alla storvinsten, men bara en kan få den. De som itne vinner är inte förlorare för det. De har vunnit mycket erkännande för deras bedrifter och vilka de är. Å de tär den tanken som ajg håller varmast om hjärtat just ni.

När allt kommer omkring har jag rönt stor framgång, personligt sett känns det som. Får jag inte jobbet har jag gjort en stor bedrift som kommit så långt i rekryteringen. Jag är bland de tre bästa som de ser det. Å med tanke på att detta är det första riktiga jobb i denna bransch jag sökt, så borde mina chanser att kamma hem ett jobb i ett liknande företag inte vara alltför dåliga.

Hur det hela än slutar så känner jag mig glad och stolt över mig själv. Jag har vågat hela vägen, jag har gjort allt jag kan, och det är allt som jag kan kräva av mig själv.

För att stilla mina nerver drog jag därför ett tarotkort igår som jag inte gjort på mycket länge. Jag frågade mig själv, "kommer jag att lyckas få jobbet", men insåg ganska snart med det kort jag drog, "Tillit",  att det inte var "jobbet" i frågan jag egentligen sökte eller behövde ett svar på. "Jobbet" i sig är egentligen ganska oväsentligt. Det är obetydligt om jag får just det här jobbet, även om jag faktiskt vill ha det. Av större betydelse är just det att jag vågat kasta mig ut i något nytt, utan några livlinor. Att jag vågat falla fritt och brutit mig lös från min annars så trygga och stilsamma tillvaro. Att ha tillräckligt med tillit till mig själv så att jag vågat ta steget fullt ut är den största bedriften. Vetskapen om det skänker mig en sorts frid. Jag kommer att lyckas. Jag har redan lyckats... Nu är det bara att fortsätta lita på den känslan... att fortsätta framåt! Så ska jag se att allt blir precis... Perfekt!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Men grattis till att ha kommit så långt! Det är jättebra! Och sen håller jag med dig. Om det inte blir det här jobbet så är du nu "i gungning". Jag menar att företag som jobbar inom samma branscher har faktiskt en del samarbete också. Inte bara konkurrens. Så om någon på ett liknande företag söker efter någon med de kunskaper du har så "sprida budskapet" så att säga... Så du har inte kastat dig rakt ut i fritt fall. Det finns många som vill plocka upp dig. Och fler och fler kommer det att bli. Du ska få se... =) Det är med arbetssökning som med det mesta. Det är tufft i början, men har man börjat så går det jättelätt. Jag tror du har goda chanser att få det här jobbet men om det inte blir, så är det bara att leta vidare. Det finns de som idag inte vet att du finns, och de kommer att upptäcka dig rätt vad det är. Fast jag tycker ju synd om företaget om de inte anställer dig. Då tappar dom ju den bästa... hihi. I så fall är det rätt åt dom! hihi. Lycka till och jag håller tummarna!!! Kramar!!!

2010-12-08 @ 18:05:42
Postat av: Nina

Så himla glad jag blir för din skull! Grattis!



Och självklart fortsätter ajg att hålla tummarna =)

2010-12-11 @ 14:49:04
Postat av: mamman

Hihihi jag vet att du fick jobbet. Grattis och lycka till.

<3<3<3 mamman


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback