När tankarna får vandra fritt i november

Jag vill skriva något bara för att skriva. Men jag har inget att skriva om idag. För jag är trött och vill sova. Har en snorig å täppt näsa. Har lite slem i halsen som retar mig. Men jag är på bättringsvägen efter förkylningen som slog till förra helgen. Har torra löppar och händer. Blev tvungen att klippa naglarna igår, för de går av så lätt i denna torra luft. Vill verkligen hitta en varmare vinterkappa. Som värmer rumpan. Men jag vill helst att den har färg eller något som gör att den sticker ut och inte bara är svart. Men hittar inget fast jag tycker att jag sett mig omkring. Var hittar jag en fin vinterkappa? Börjar bli dags för mössa också. Fryser om fötterna. Behöver varmare skor också. Önskar mig sådana där varma stickade tofflor jag fick av Nina för några jular sedan. De var så sköna. Å när ska jag hinna gå å skaffa nytt leg å pass? I morgon kankse. Måste göra det snarast. Men då måste jag se till att fixa mig ordentligt till jobbet. Bäst att kolla öppettider då visserligen. jag gör väl det då. Natt natt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback