Jack-jakten

Än en gång har jag svårt att samla tankarna. Så mycket som händer å sker. Men I like it. Gillar att känna att jag är med i svängar där det händer grejer. Men det är utmanande och lite knepigt och läskigt och svårt ibland. Men man får ta en dag i taget bara. Å med inställningen att det löser sig, tillsammans med en fixarattityd går det mesta. Men trolla kan man inte, men nog kan jag önska det ibland...

Från det ena till det något helt annat. Varför ska det vara så svårt att hitta en varm och fin vintrig jacka? märk väl att jag inte skriver vinter-jacka för jag vet mer än väl att det jag köper i egenskap av vinterjacka bara skulle bemötas av hån så fort jag komer hem. "Det där är ingen vinter-jacka. den klarar inte 30 minus". Nej jag vet, men å andra sidan håller jag mig inne när det råkar vara 30 minus, så det så! Och för det andra så har jag inte bosatt mig på breddgrader där det hör till vanligheterna med de minusgraderna. Så nej, jag köper därför inte en jacka som ska palla det, och där jag tvingas se ut som en sumobrottare eller en michelingubbe.

Problemet nu är bara att årets vintermode när det gäller jackor råkar gå i just den michelin-stilen. I vilken butik jag än kollar så är det de där jäkla dunkuddsjackorna. Å jag vill faktiskt itne se ut som en förkrympt "sån-där-filur-som-finns-i-ronja-rövardotter-vad-de-nu-heter". För jag skulle se ut som en sådan med en sån jacka.

Vet inte hur många affärer jag letat och kollat i. Jag har till och med förbjudit mig att kolla pris på jackor innan jag fastnat för någon jag gillar, för att öka mina chanser att hitta rätt. Mitt enda krav utöver att itne se ut som en michelingubbe var att den skulle täcka rump-stumpen. Ja, Rumpnisse, det var väl namnet jag sökte ovan. Hur som helst. Jag gillar ju ullkappor men då jag redan ahr två varianter, visserligen korta modeller, så kändes det att nåogt lite mer vinter-kyla-regn-tåligt vore på sin plats. Fann då efter mycket om och men i fredags en jacka från Esprit som jag gillade. Men var osäker på om den skulle vara rätt, så köpte den inte. Fanns ingens trolek 36 heller, å 38 kändes alledelns för stor. Storlek 34 var okej, men då jag vanligtvis är en 36:a när det gäller jackor så blev jag osäker å ville testa en 36:a.

BIG MISTAKE! Begav mig till Solna Cetnrum i söndags för jag vet att de har både Åhlens och en Esprit-butik. Så chanserna kändes höga att hitta just den jackan. Men, icket! Å då blir ju naturligtvis jag ännu mer bestämd. För då vill jag ju vekrligen ha jackan ifråga. Jag ger mig inte utan åker till Kista för att gå på ytterligare en Esprit-buitk som finns där. Hittar ett exemplar av jackan. Men fel färg. å fel storlek. Sista, chanse, denna gång Åhlens i Kista. Ser då en äldre dam prova just, "MIN" jacka. FÅr panik å trot att hon tagit den ssita som finns. Letar ivrigt tills ajg slutligen hittar rätt klädställ för jackan. Å ja!! Där fanns den. Rätt storlek å allt. Köpte den på stört. Nog den dyraste jackan jag köpt. itne för att det var så falrigt, men jag tror jag aldrig lagt mer än drygt 400 kr på en jacka i mitt liv. Nöjd å glad!

men vad betyder det egentligen att jag köper samma jacka som en äldre dam? Jag försöker att inte tänka på det...

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahah! du är så söt du Liv ! ;D

Postat av: Pappa

Jo, du är söt. Men du är ju sån. Du väljer och testar tills du VET vad du vill ha, och då slår du till! Du köper inte första bästa sak du hittar. Tänk om jag kunde vara sån....

Men liiite sån är jag. Jag ville ha en ny telefon, och gick och funderade och funderade och provade och läste och "ville ha" och till slut så hade jag bestämt mig. Och först då köpte jag den. Inte för att jag behöver alla dess funktioner, men jag är ju en liten "prylfreak"..... Hihi. Nu ska jag bara leta efter en "billig" Ford Mustang... :o)

Så om 25 år kanske jag köper en.... Kram på dig gumman!!!

2011-11-23 @ 12:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback