På riktigt nu

Visum, klart, biljetter, klart, lägenhet, klart. Klart? Det är nu det börjar. Nedräkning påbörjad. På riktigt. Snart är det dags att leva New York-liv.  heeey. Vänta nu! Vakna?! Say what? joooo.. så är det! Undrar när det ska gå in i mitt förstånd?

New York.. Ja, vad är det för stad egentligen? Helt ärligt, jag har väldigt dålig koll. Där finns Manhattam, skyskrapor, frihetgudinnan, empire state building å central park. Det är ungefär så långt som min förståelsehorisont sträcker sig.

Men som jag förstår, så finns det så mycket mer där. Otaliga råd och tips har jag fått redan av personer som tycks få något drömskt i ögonen så fort New York nämns. Men för mig sveper det bara rätt in genom örat å ut genom det andra. Inget fastnar. Jag kan faktiskt inte minnas ett enda råd å tips jag fått... Vad kan det bero på? En sorts undermedveten förträngning? Eller bara avslappning? För att jag är mer sugen på att upptäcka allt på mina egna villkor? Kanske en kombination.. Eller så är det att jag inser vikten av att ta en sak i taget.

Först måste jag börja sortera och rensa ut saker här. Packa undan personliga ting. Rätt ner i källaren. Där det ska ligga i två år innan jag får återupptäcka mycket av sakerna som på nytt igen. Å förmodligen kommer jag också vara ny. förändrats, utvecklats.. Fått nya erfarenheter och upplevelser för livet. Lite spänd på att få börja redan nu! Vad kommer jag möta? Hur komemr jag känna? Vad kommer jag att göra?

Packlista. Dags att börja på skissa på den. Även om jag nog mest tänker mig att packa ungefär det jag gör när jag åker på en två veckors semester så finns det vissa saker som man nog helt enkelt inte vill eller bör glömma. Typ osthyvel och potatisskalare. Finns säkert där, men jag är inte den som vill börja mitt nya liv med att leta efter sådana ting. Kläder, skor, jacka, tandborste... Skarvsladdar, ostkrokar.. Tja.. vi får se vad det blir. Bäst att köpa en till resväska hur som helst.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Oj vad spännande det kommer att bli. Jag är faktiskt lite avis.... Men du får se till att skaffa skype å de, så man kan plinga till er. Skarvsladdar kan kanske bli ett problem, eftersom jag tror de har andra kontakter än vad vi normalt har hemma. De osthyvlar och potatisskalare jag sett som varit tillverkade i US är blaha blaha... Klokt att ta med från Sverige. Jag önskar er båda mycket lycka till och varma kramar på vägen! Saknar er redan!! Kramizar från Papz.

2012-02-07 @ 10:22:29
Postat av: Liv

Tja. när jag skrev skarvsladdar så menar jag sådana adapters så att kontakterna faktistk passar..

2012-02-07 @ 12:15:03
Postat av: Pappa

OK... Då fattar jag. Hihi. Sen måste du hålla igång den här bloggen så man får veta mera vad som händer. Och var flitig med bilder på fejjan å de å sånt... Kram!

2012-02-08 @ 05:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback