Vilket 2011 det varit å vilket 2012 det ska bli!

Några dagar har hunnit gå in på det nya året. Det är som alltid vanligt att reflektera lite över det år som hunnit passera. Å vilket år det varit! Att livet kan vara så omväxlande och spännande!

Det började minst sagt bra med vetskapen om att jag skulle börja på nytt jobb. Spännande var det. Spännande blev det. Jag kommer alltid bära med mig detta arbetsår och hålla det kärt i mitt hjärta. Jag har kommit att förälska mig jobbet. Mycket till tack för de kollegor jag har. Sånt härligt gäng! Men också på grund av den variation och de utmaningar som jobbet i sig erbjuder.

Och så gick jag och förlovade mig, för att sedan gifta mig! Hur fantastiskt är inte det? Lycka! Försöker fortfarande vänja mig vid mitt nya efternamn. Jag hade lite svårt att välja just efternamn, men idag känns det rätt.

Min maa (tänk att få säga så nu, har inte vant mig än) fyllde 30 och passade på att disputera. Fantastiskt att få vara med om denna stora händelse i hans liv. Trots att det hände redan i januari förra året så kan man nog säga att det är detta som fått störst inflytande på året 2012 som kommer.

Så sent som i december i år fick min man beviljat medel för en Postdoc-tjänst i USA. Näramre bestämt New York. Så nu ska vi alltså packa väskorna och bege oss dit i två år!!! Va?! Hur hände det här liksom? Hur kommer det sig att lilla jag från lilla Jokkmokk ska flytta till New York?! Å vad ska jag göra där? hemmafru? jag lever itne riktigt upp till bilden av en sån, eller hur? Vi får se helt enkelt vart det bär. USA ska ju vara möjligheternas land elelr hur? jag oroar mig itens å mycket. Inte just nu. På nåt sätt löser sig allt till det bästa. Spännande, spännande!!

Ja, jag försöker fortfarande smälta det hela. Å det är blandade känslor inför det hela. Jag älskar mitt jobb och det är jättesvårt att lämna något jag trivs så pass bra med att göra. Å där jag redan nu kunnat se hur jag skulle kunna utvecklas inom det jobbet. Men vem vet, jag kanske kommer tillbaka. Det känns skönt att mina kollegor på sätt och vis stöttar mig i beslutet att åka i väg, (flera säger att de själva skulle gjort samma sak), samtidigt som de kommer att sakna mig. Jag kommer att sakna dem!

Nåja. I mars väntas flyttlasset gå, så det är snabba bud!

Tjing tjing på er och gott nytt år alla!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Ja du Livvan. Det är mycke som hänt på din front och mera verkar komma. Spännande framtid och säkert mycke att få uppleva. Önskar er båda lycka till. Jätte många kramar. Mamman

2012-01-05 @ 08:24:14
Postat av: Pappa

Jag önskar också lycka till! Det kommer att bli jättespännande och kul. Många kramar!!!

2012-01-13 @ 05:48:44
Postat av: Pappa

Jag vill också önska er lycka till! Det kommer att bli jättespännande. Och nu har man ju en anledning att åka till USA också... Hihi. Kramar!

2012-01-13 @ 05:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback